Asiointikanavat
Haluatko pohtia tilannettasi tarkemmin talous- ja velkaneuvojan kanssa?
Voit ottaa meihin yhteyttä sähköisen asioinnin kautta itsellesi sopivaan aikaan. Chatissamme voit keskustella nimettömästi asiantuntijamme kanssa. Voit soittaa haluamaasi oikeusaputoimiston puhelinpalveluun.
Sähköinen asiointi
Kun kirjaudut sähköiseen asiointipalveluumme ensimmäisen kerran, sinulle muodostuu sähköinen asiointitili talous- ja velkaneuvontaan. Palvelussa voit asioida tietoturvallisesti. Palvelu on luottamuksellista ja maksutonta.
Asioidessasi ensimmäistä kertaa pyydämme sinua täyttämään esitietolomakkeen. Esitietolomakkeella kerrot tarkemmin taloudellisesta tilanteestasi. Täyttämällä esitietolomakkeen huolellisesti nopeutat asiointiasi.
Esitietolomakkeen lähettämisen jälkeen asiakkuutesi talous- ja velkaneuvonnassa alkaa. Talous- ja velkaneuvoja ottaa yhteyttä sinuun puhelimitse tai vastaa sinulle sähköisessä asiointipalvelussa.
Asioinnin jatkuessa voit lähettää ja vastaanottaa viestejä, antaa sähköisen valtakirjan sekä toimittaa palvelun kautta asiakirjoja. Asioinnin edetessä talous- ja velkaneuvoja opastaa millaisia asiakirjoja asiasi edistämiseksi tarvitaan.
Huom. Palvelu ei toimi Internet Explorer -selaimella.
Kiitos jo etukäteen, että noudatat ohjeistustamme.
Palveluun tunnistaudutaan omilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla.
Kysy chatissa
Klikkaa sivun alakulmassa sijaitsevaa chat-painiketta, ja keskustele nimettömästi talous- ja velkaneuvojan kanssa. Palveluun ei tarvitse kirjautua, ja neuvonta on yleisluontoista. Chat palvelee parhaiten niissä tilanteissa, kun tarvitset yleistä neuvontaa yksittäisissä kysymyksissä.
Chatin kautta ei ole mahdollista varata tapaamisaikaa tai käynnistää asiointia talous- ja velkaneuvonnassa.
Chatin aukioloajat
suomi: ma-pe 10–12, to klo 14–16
ruotsi: pe klo 10–12
englanti: ke klo 10–12
Puhelinneuvonta
Talous- ja velkaneuvojan puhelinneuvonta on auki jokaisena arkipäivänä. Soita talous- ja velkaneuvojan puhelinaikana, kun haluat keskustella taloudellisesta tilanteestasi. Varaa puhelua varten aikaa ja valmistaudu kertomaan taloudellisesta tilanteestasi (mm. tuloistasi, menoistasi ja velkatilanteestasi).
Muina aikoina puhelimeen vastaa oikeusapusihteeri. Silloin voit esimerkiksi saada vastauksia yleisiin asioimiseen liittyviin kysymyksiin, neuvontaa liitteiden toimittamiseen tai peruttaa varatun ajan.